خاطرات کاغذی

ببینید | تابالوگا

«تابالوگا» اژدهای سبز رنگی بود که در سرزمین خیالی گرینلند (سرزمین سبز) زندگی می‌کرد. او هفت سال اژدهایی سن داشت! (هر سال برابر با ۱۰۰ سال انسانی) و بسیار شجاع بود.
کد خبر: ۱۴۰۶۶۶۶
نویسنده مریم فلاح - گروه رسانه
تعداد بازدید : 14

گرینلند هم یک سرزمین جادویی بود که در آن گونه‌های مختلفی از حیوانات سخنگو در کنار هم زندگی می‌کردند. تابالوگا باید از سرزمین و دوستانش در برابر حمله دو فرمانروا که در اطراف گرینلند بودند، محافظت می‌کرد؛ یکی آدم برفی با کلاه سیلندری و بینی هویجی به نام «آرکتوس» که حاکم سرزمینی سرد و یخبندان بود و دیگری یک موجود شنی به نام «هامسین» که صحرایی بزرگ را تحت فرمانروایی خود داشت.

در قسمت اول این مجموعه کارتونی می‌دیدیم که این اژدهای سبز، بعد از اینکه از تخم درآمد پیرترین حیوان جنگل که لاک پشت بود،او را شناساس و به حیوانات جنگل معرفی کرد. بعد از آن روح پدر تابالوگا به دیدنش آمد و از او خواست که با زورگویان مبارزه کند.

کارتون تابالوگا یا اژدهای سبز رنگ، به طور مشترک توسط خواننده راک آلمانی «پیتر مافی»، شاعر کودکان «رولف زوکوسکی» و نویسنده ای به نام «گرگور روتساک» بر اساس طراحی از «هلمه هاینه» ساخته شده است. این کارتون آلمانی محصول سال 1994 میلادی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها